sidneykamp.reismee.nl

Wilson's Promontory

We zijn alweer 2 dagen verder, en hebben in die tijd tijd het natuurpark Wilson's Promontory bezocht. We verbleven in Meeniyan motel, in een klein stadje dat uitgestorven lijkt als we aankomen op 2e kerstdag. Onze kamer is minder luxe dan het appartement op Phillip Island, maar prima te doen.

De rit naar Meeniyan is maar een uur, dus alle tijd om eerst de koala's in het conservation center te bezoeken. De foto's van Phillip island staan er nog niet op, want de wifi in het motel was te zwak. Wil je foto's zien van de pinguïns, kijk dan op bv https://goo.gl/images/Asqqmf.

Na aankomst in Meeniyan ligt de sleutel van onze kamer al klaar, in een bakje buiten de receptie want de eigenaar is even inkopen doen. We besluiten het park te gaan verkennen en rijden richting Fish Creek. We hadden in Meeniyan al gezien dat er weinig restaurants open zijn, dus checken we even het restaurant van het plaatselijke hotel voor de terugweg en tanken even.Zogoedkoop hier, nog geen euro de liter.
Als we het park binnen rijden, krijgen we een kaartje. Alle parken zijn gratis, best fijn! We parkeren de auto bij Norman Vrachtwagen en bewonderen het strand.Vandaagbesluiten we een wandeling te maken met uitzicht op dit strand en een ander nog mooier strand, Squeaky beach. Het is 1,5 uur heen en terug, goed te doen bij 25 graden, wel deels stijgend. We zien nog een cookaburra en bewonderen het strand en de geweldige rotsen en golven. We besluiten het zwemmen voorvandaagover te slaan en rijden terug naar Fish Creek voor ons avondeten. Het is 2e kerstdag en de dresscode is: T-shirt, shorts en slippers. De kaart is typisch voor veel Australische restaurant: veel gefrituurde vis, burgers en vooral veel, maar prima te doen. Op de terugweg zien we een walibi aan de kant van de weg zitten, gelukkigen eten op de weg. En meerdere overreden wombats, soort groot uitgevallen egel. Volgens de eigenaresse geen lolletje om onder je auto te krijgen door zijn harde schild. Brrrr
De volgende dag willen we een wandeling maken in het park genaamd Wildlife walk. Maar het is ondertussen 11 uur en warm, dus geen beest te zien behalve irritant e vliegen, dus besluiten we al snel om terug te keren. Op de parkeerplaats bij het strand is het superdruk, hier is het zomervakantie en dus zijn veel mensen vrij. We checken nog de optie om met een shuttle bus naar de top van de hoogste berg te gaan, maar het blijkt dat je dan nog 3,5 km heen en terug zelf moet lopen. Met 32 graden geen optie, dus vertrekken we richting strand. We hebben een 2e hands tentje onderweg gescoord voor de broodnodige schaduw, en na het opzetten nemen we om beurten een duik. Het is heerlijk fris, schoon en makkelijk in te lopen, heerlijk! We verbazen ons wel over de andere bezoekers. Australiërs hebben regelmatig een soort wetsuit aan of een specifiek shirt tegen de zon, en we zien ook moslimfamilies die met kleren en al het water ingaan, inclusief boerka ?Na een paar uur en veel zonnebrand smeren houden we het voor gezien en gaan terug naar Meeniyan. We eten in de plaatselijke pizzeria, European style volgens de eigenaar van het motel, heerlijk! Alweer 2 dagen voorbij, morgen echt terug richting Sidney, de eerste van 3 langere reisdagen en het belooft warm te worden. Ook in Nederland is dat bericht doorgekomen, krijg appjes van collega's of het wel uit te houden is. Ben nu blij dat ik vooraf gecheckt heb of overal airco is, toch wel fijn nu!

Froukje

Wij zitten ondertussen in Santa Barbara, en het is hier aardig fris. We zullen aan jullie denken!

Eduard

Veel Australiërs zijn van Engelse afkomst en dus rossig van huid en haar en gevoeliger dan wij voor huidkanker. Logisch dat ze zich meer beschermen tegen de zon.