sidneykamp.reismee.nl

Terug naar Sidney

En voor je het weet komt aan de roadrip vanuit Melbourne een einde en zijn we alweer bijna terug in Sidney.

In 3 dagen rijden we bijna 1000 km, over de A1 en als het kan een route langs de kust. We starten vroeg vanuit Meeniyan, de voorspellingen zijn dat het erg warm gaat worden. In de ochtend is het nog fris, en rond 10 uur houden we een koffiestop in een slaperig plaatsje. De koffie en gebak van de bakkerij smaken goed, grappig genoeg hebben ze er ook tompoucen. Later op de dag wordt het flink warmer, en als we in de middag in Lakes Entrance een stop maken, is het rond de 38 graden. Uit ervaring in Japan weten we dat een ijskoffie helpt om weer bij te komen. We doen boodschappen voor we richting het huisje rijden, omdat er in de buurt weinig is aan voorzieningen. Rond 15 uur komen we aan in het ruime huisje met airco maar zonder wifi, maar beter dan andersom. Tot 19 uur houden we de deur dicht en de airco hoog, even bijkomen. Na het eten wagen we het er toch op en bewonderen de kust bij Marlo, waar zee en rivieren bij elkaar komen. We lopen een stukje van een mooie wandelroute, heel rustig, mede waarschijnlijk door de hitte. We slapen heerlijk dankzij de airco in de kamer en vertrekken de volgende dag op ons gemak rond 9 uur.

Op de 2e reisdag reizen we van Marlo naar Bateman's Bay, veelal langs de kust als het kan en dus langs heel veel campings. We drinken koffie in de haven van Eden en laten het Killer Whale museum toch maar links liggen, nog te veel kilometers te gaan. We picknicken aan het strand van Tathra, hier is het rustig maar prachtig. Als we in Bateman's Bay aankomen is het rond 16 uur en kunnen we ons even opfrissen in een heerlijke kamer aan het water en vlakbij een gezellige promenade. Net als in elk hotel krijg je verse melk mee voor de koffie mee. We kiezen een restaurant op basis van aanbeveling van het motel, met vooral seafood en op een prachtige plek naast een bijzondere brug. We eten samen van een seafood platterven bewonderen de pelikanen en ondergaande zon, wat een topplek!

De laatste reisdag moeten we nog rond de 300 kilometer. We willen een stop maken in Hyams beach, maar dat mislukt. Dit is een populair strand omdat het uitzicht mooi is, maar in deze week zo druk dat de weg afgesloten is, er kan niemand bij. We bekijken nog een ander strandplekje, maar die is niet zo bijzonder. Dan maar door. Onze volgende pleisterplaats is Kiama, een tip van een vrouw die Annemarijn heeft leren kennen in Sidney. Zij was half Nederlands maar spreekt devtaal te weinig, dus gaf Annemarijn conversatieles. Het blijkt een prettig stadje, we lunchen er en bewonderen de Little Blowhole. Prachtig om het water zo omhoog te zien gaan, en midden in een peperdure wijk. Dan nog de laatste 100 kilometer naar Sidney, toch best pittig, druk en heel veel stijgen en dalen. We droppen de huurauto, verbazen ons over de zooi die we verzameld hebben en vinden een tweedehands parasol die we meenemen voor de picknick op oudjaarsavond. Het is best warm en klam, dus we zijn weer blij dat Annemarijn een ubdr taxi regelt en we zo het appartement in kunnen. Airco aan, even opfrissen, wachten op Thomas en dan samen eten en plannen maken voor oudjaarsavond. Het is lastig om te bepalen waar we gaan zitten want verplaatsen is geen optie en we moeten ook nog terug. Annemarijn en Thomas met de trein naar het huis van de oom van Thomas, en wij waarschijnlijk lopen want bussen gaan wellicht wel maar zullen vaststaan in het verkeer. Met 25 graden rond middernacht is wandelen geen straf, we zijn benieuwd!

Margriet

Ha Jacqueline, Dick, Annemarijn en Thomas,

Een heel gelukkig 2019! Hebben jullie de vuurwerkshow in Sydney gezien?
Wij zijn hier nog in afwachting van het nieuwe jaar. De oliebollen en appelbeignets zijn gehaald. Het aftellen kan over een uur of 8 beginnen.
En nog een fijn verblijf in Australië.

Froukje

Gelukkig nieuwjaar!

Jacqueline Ridder

Gelukkig nieuwjaar Froukje! Het vuurwerk wasbprachtig hier!