sidneykamp.reismee.nl

Camperdown Sidney

En ineens zijn we drie dagen verder. Donderdagavond vertrokken om 21 uur van Schiphol richting Singapore. 12 uur verder, waarvan gelukkig een aantal uur geslapen dankzij plek bij de nooduitgang, komen we aan in Singapore. Even koffie drinken, de nieuwe prepaid creditcard uitproberen en dan is het alweer tijd voor vliegtuig nr 2. Dankzij films en e-reader gaat ook die 8 uur snel voorbij. En dan is het zaterdag 15 december, ineens ben je 10 uur kwijt. Rond 6.30 uur in de ochtend staat Annemarijn ons op te wachten alsof het heel normaal is. Ze regelt soepel een Uber taxi voor ons samen en we doen de eerste indrukken op van Sidney. Veel laagbouw, Engelse stijl, heeft wel wat weg van San Francisco. We komen die Newton, de hipster wijk en rijden naar Camperdown, waar ons appartement is voor de komende 4 dagen. We hebben het appartement gehuurd vanaf de nacht ervoor, zodat we er gelijk in kunnen. Rond 7.30 zitten we samen aan de koffie, meegebracht uit NL. Wat een fijne plek, met balkon, aparte slaapkamer, lekkere bank en badkamer met zelfs wasmachine en droger. Buiten is het wat dampig, maar de zon komt er al snel door. We kletsen bij, geven spullen mee aan Annemarijn en besluiten even rust te nemen. Douchen, en een paar uurtjes slaap doen wonderen. Rond lunchtijd komt Annemarijn met Thomas samen ons ophalen. Anne heeft buskaartjesen simkaartjs geregeld voor ons, en nu hoeven we alleen te volgen, handig zo'n gids. Langs de ijskoffie bij de 7-eleven (net als in Japan!), over het terrein van de Universiteit waar ze 4 maanden studeerde, en dan weer richting Newton. Broodje eten, en we nemen daarna de trein richting haven met natuurlijk het Sidney opera huis en een enorme brug. Ondertussen is het lekker warm, 25 graden of zo, en extra zonnebrand is nodig. Maar dan slaat het weer om en leren we de thunderstorms kennen. We besluiten de bus naar haar studenten kamer te nemen, en daar in de buurt te gaan eten. Ondertussen blijft het plenzen, maar omdat het warm is ben je ook zo weer droog. We eten heerlijke pizza in de wijk Leichardt, meer een soort Italiaanse enclave. Daarna gaan ze samen mee en drinken we in ons appartement een glaasje wijn. Alsof we gisteren nog bij elkaar waren, zo bijzonder! Rond 22 uur houden we het voor gezien. De vermoeidheid slaat toe, al viel het ons tot nu toe erg mee. De eerste dag zit er alweer op!

Froukje

Erg leuk! Lekker hoor zo'n appartement.

Liesbeth

Dat klinkt goed!!

Carleen

Leuk! Nieuw en toch vertrouwd

Jaap en wil

Leuk om te lezen en mee te genieten!