sidneykamp.reismee.nl

Blue mountains

Na een nachtje slapen was het tijd voor onze 2e excursie door gids Annemarijn; de blue mountains. Deze bergen liggen op 2 uur rijden van Sydney. We namen de trein, want het OV op zondag kost je maximaal 4 australische dollar, dat is 3 euro of zo. En dat is snel bekend bij de studenten... Helaas was ook hier het fenomeen werkzaamheden op zondag bekend, dus moesten we een stuk met de bus. Die is dan wel gratis, ook op andere dagen dan zondag.... , en met kerstmuziek bij 25 graden, het blijft maf. Eenmaal in Katoomba aangekomen was het tijd voor lunch en een wandeling naar het uitkijkpunt. Halverwege toch maar besloten de bus te pakken, te vermoeiend, en we wilden daar ook nog graag wandelen. Het uitkijkpunt was lekker druk en we hadden mooi uitzicht op de vallei en de Three sisters, drie rotsen.We gingen een steil pad naar beneden om dichterbij de rotsen te komen , best heftig, en genoten van het utizicht. Vervolgens nog een route genomen naar de waterval, en na een ijsje nog doorgelopen naar Scenic world, waar je met een aantal kabelbanen de vallei verder kon bewonderen. Eerst een kabelbaan over de vallei heen, met glazen bodem, spectaculair diep. Dan een kabelbaan naar beneden, met prachtige uitzichten, en tot slot nog een treintje dat steil naar beneden ging, waardoor je meer het gevoel had van een achtbaan. Thomas was hier al eens geweest met zijn familie, maar ook een 2e keer was de moeite waard. Vervolgens weer met de bus terug, de 10.000 stappen hadden we makkelijk gehaald. Na 2 uur treinen gingen we naar Spicy alley, een food market buiten met allerlei aziatisch eten, heel leuk. Je kunt zelf wat kiezen bij een kraampje, en samen eten, ook al bestel je bij een ander restaurant. Thomas en Annemarijn namen ramen, een noedelsoep, en wij sweet en sour pork. We namen de bus terug, nog steeds voor de 4 dollar, en rond 22 uur gingen de luiken dicht.Toch nog last van de jet lag... en wennen aan 25 graden buiten..

Froukje

Leuk zeg! Fitbit?