sidneykamp.reismee.nl

Melbourne dag 1

Gisteren zijn we vanuit Sidney vroeg vertrokken richting vliegveld. Het had nog wat voeten in de aarde om op het vliegveld te komen, al is het maar 7 km vanaf ons appartement. De Uber taxichauffeur die Annemarijn geregeld had, reed totaal de verkeerde richting op. Na 10 minuten ging Annemarijn toch maar eens vragen of het allemaal wel goed ging komen, hij had moeite met zijn digitale navigatie. Vervolgens gingen we rond 6.30 in de spits het centrum van Sidney door, waar we helemaal niet hoefden te zijn... De chauffeur was nogal een cowboy, dus we waren blij toen we op het vliegveld waren, uiteindelijk nog ruim op tijd gelukkig. Onze koffers ingescheckt en eindelijk aan de koffie. Na een korte vlucht van 1,5 uur waren we in Melbourne. Opnieuw een Uber geregeld, en deze chauffeur maakte veel goed; reed rustig en zette ons af voor het appartement. We konden gelukkig al eerder inchecken dan 14 uur, en eenmaal boven op de 27e (!) verdieping vergaapten we ons aan het uitzicht. We zitten midden in het centrum van Melbourne in een appartement met 2 slaapkamers, heel praktisch en bijzonder. 's Ochtends vroeg worden we gewekt door de bouwers naast ons, maar dat is goed te doen. Op de 33e verdieping is nog een zwembad met sauna en bubbelbad, hebben we gisteren even uitgeprobeerd. Het zwembad was wat koud, maar het uitzicht geweldig natuurlijk! Doordat we al om 5 uur waren opgestaan, was het een beetje een slome dag. We besloten om een hop on, hop off bus te nemen, omdat we de stad niet kennen en niet veel tijd hebben of energie om zelf te verkennen. Op weg naar het startpunt liepen we langs de rivier, met leuke cafe'tjes ernaast. Eenmaal op de bus verbaasden we ons over de stad. Alles is nieuw, en de tour was ronduit saai. De zogenaamde sights waren voor ons niet erg bijzonder, een dierentuin, een sport stadion, het casino... Heel bijzonder, maar niet heus. We liepen daarna door een aantal kleine straatjes, bewonderden de graffity in Howard Lane en gingen China Town in. We hadden best honger, en streken neer in een chinees restaurant rond 18 uur. Binnen no time was het daar propvol, alles liep lekker vlot dankzij de bestelling via de tablet en rond 19 uur stonden we weer buiten. Nog even rondgelopen in de kleinere straatjes en winkelstraten, boodschappen voor het ontbijt gehaald en rond 20 uur weer in het appartement. Na een rondje zwembad hielden we het allemaal vroeg voor gezien. Morgen nog een dagje Melbourne, en daarna met de auto verder. We zijn benieuwd!

Froukje

Ja, die toeristenbussen….

Jacqueline Ridder

Nou Froukje, we hebben ook echt leuke tours gedaan in steden, in dit geval ligt het toch echt meer aan wat er te zien is. Waar we in Sidney het idee hebben nog lang niet alles gezien te hebben, denken we dat we hier na 2 dagen het prima te vinden om weer door te gaan.

Eduard

Leuk om de verslagen te lezen. Als pa dit leest is het hem ook gelukt ;-)

Pa Ridder

Ja !

Jacqueline Ridder

Fijn papa dat het gelukt is!