sidneykamp.reismee.nl

Melbourne dag 2

Na een dag reizen is het heerlijk om even 's ochtends niets te hoeven. We rommelen wat in ons appartement, kijken telkens weer vol verbazing naar het uitzicht buiten en nemen nog een kop koffie. Daarna lopen we richting Federatie square, en onderweg nemen we nog een steegje met garffiti kunst. Het komt uit in een passage, die zo uit Den Haag overgenomen kon zijn. We komen langs straatjes met eindeloos veel koffie tentjes, daar is Melbourne beroemd om, en nemen nog een kopje. Eenmaal op Federatie square gaat de bus die we willen nemen een half uur later, net mooi de tijd om de Ian Potter gallery te bekijken, met Australische kunst. Aardig, maar wij Nederlanders zijn ook te veel verwend. We pakken de bus richting het strand van St Kilda, lekker om even uit de drukte van de stad te zijn. Op de pier is een pinguïn kolonie, en zo waar spotten we er 1. Toch gek voor ons, zo'n beest dat je normaal alleen in de dierentuin ziet. We lunchen in een strandtent met fish&chips, de Engelse achtergrond blijft boven komen. Het strand is aardig, maar de superlatieven van de tourbus guide delen wij niet. Eenmaal terug in de stad lopen we nog door diverse passages en foodcorners, waar veel mensen bezig zijn met laatste kerstinkopen. We nemen even rust en gaan later met de gratis tram richting Little Italy om te eten. We eten heerlijk Italiaans natuurlijk en slenteren in het donker terug. Morgen richting de Grampians, een natuurpark, na zoveel stad heel fijn!