sidneykamp.reismee.nl

Hall's Gap/The Grampians

Vanuit Melbourne vertrokken we met een Uber taxi naar het verhuurbedrijf. Een bedrijf duidelijk gericht op jongeren, want de grote verhuurders accepteren geen bestuurders onder de 20 jaar. Annemarijn had al aardig wat ervaring opgedaan met links rijden, rechts zitten en rijden met een automaat, dus konden we vlot vertrekken met onze Toyota. We reden richting The Grampians, een natuurgebied op zo'n 250 km ten westen van Melbourne. Rond 15 uur kwamen we aan en vergaapten ons als elke nieuwe bezoeker aan de kangoeroes en kakatoes die vrij rondliepen en vlogen. We deden wat boodschappen en gingen voor het eerst zelf koken, kon prima in ons huisje voor 2 dagen. De volgende dag reden we naar de MacKenzie watervallen, nu Dick achter het stuur met aanwijzingen (!) van Annemarijn. 260 trappen naar beneden en boven, dat was te merken. Op de terugweg nog een andere uitkijkpunt bekeken, maar ondertussen regende het. We wilden nog een wandeling maken naar de Pinnacle, een bijzonder uitkijkpunt, maar besloten die te bewaren voor de volgende dag. Eenmaal op de camping liepen we nog naar een ander mooi punt, de Venus baths, en werd er opnieuw gekookt. Ondertussen was het behoorlijk fris, zo rond de 10 graden, dus hielden we het vroeg voor gezien. Op zaterdagochtend pakten we ons boeltje weer bij elkaar, en reden naar de parkeerplaats voor de beloofde wandeling. Wat een ervaring, lopen over stenen, soms makkelijk, soms pittig, met geweldige uitzichten met rotspartijen. Net het land van The Hobbit. Na ruim een uur waren we boven, genoten van het uitzicht en dan nog weer terug. Voldaan aten we een broodje buiten in het dorp, het was ondertussen alweer zonnig en aangenaam. De cookaburra was op strooptocht, onze buren moesten hun broodjes met hand en tand verdedigen. Wat een brutale nesten! We maakten ons klaar voor het volgende reisdoel: Warrnambool aan de kust.

Pa ridder

knap hoor zo ver ben ik nog niet Groetjes en fijne kerst