sidneykamp.reismee.nl

Tarango Zoo en Darling harbour

Vandaag een dagje op stap zonder Annemarijn en Thomas. Ze moeten hun kamer opruimen en inpakken, want Annemarijn gaat na onze reis niet meer terug naar haar kamer maar gaat een aantal dagen bij de oom van Thomas logeren die ook in Sidney woont. We nemen de bus naar de haven, en van daaruit de veerboot naaar Taranga zoo. Het is een prachtige dag, al lekker warm, en we hebben vanaf de boot een mooi uitzicht op het Opera house en de stad. Na een kwartiertje zijn we er, en nemen we de kabellift naar boven, want de dierentuin ligt op een heuvel. Ook daar weer prachtig uitzicht. We wandelen door de dierentuin, en zien mooie beesten, die niet altijd bij ons te zien zijn. Natuurlijk koala beertjes, die versuft door een stofje in de eucalyptus in de boom hangen, vogelbekdieren in een aquarium, en natuurlijk kangeroes, ook een soort die in de boom leeft. Aan het einde zien we nog pinguins, prachtig in een aquarium waar je ze onder water ziet zwemmen, zo koddig. Na uren rondwandelen houden we het voor gezien, ondanks factor 50 voel je de zon branden dus tijd om terug te gaan naar het appartement en even op te frissen. Annemarijn en Thomas komen eind van de middag de koffers brengen die wij mee terug mogen nemen naar Nederland (best uitgekiend, maar voor ons geen probleem). We kunnen ze stallen bij de receptie van het appartement, omdat we terugkomen in hetzelfde appartement op de 30e. Annemarijn gaat de laatste zaken opruimen en schoonmaken in haar kamer, wij nemen een wijntje op het terras aan de overkant. Rond 20 uur vertrekken we naar Darling Harbour met Annemarijn, Thomas is ondertussen naar zijn oom gegaan omdat zijn vader ook 10 dagen in Australie is en hij daar de kerst gaat doorbrengen. We kijken onze ogen uit in Darling Harbour, prachtig is het daar, dit is een andere haven dan de haven waar het Opera House ligt. We eten heerlijk samen, en als het eenmaal donker is, zo rond 21 uur, genieten we van de mooie verlichting in de haven We gaan terug naar ons appartement, Annemarijn blijft bij ons slapen, omdat we de volgende ochtend al rond 6 uur richting vliegveld moeten voor onze vlucht naar Melbourne en daarna rondreis met de auto. We zijn blij dat we nog terugkomen in Sidney, want we hebben lang nog niet alles gezien!

Blue mountains

Na een nachtje slapen was het tijd voor onze 2e excursie door gids Annemarijn; de blue mountains. Deze bergen liggen op 2 uur rijden van Sydney. We namen de trein, want het OV op zondag kost je maximaal 4 australische dollar, dat is 3 euro of zo. En dat is snel bekend bij de studenten... Helaas was ook hier het fenomeen werkzaamheden op zondag bekend, dus moesten we een stuk met de bus. Die is dan wel gratis, ook op andere dagen dan zondag.... , en met kerstmuziek bij 25 graden, het blijft maf. Eenmaal in Katoomba aangekomen was het tijd voor lunch en een wandeling naar het uitkijkpunt. Halverwege toch maar besloten de bus te pakken, te vermoeiend, en we wilden daar ook nog graag wandelen. Het uitkijkpunt was lekker druk en we hadden mooi uitzicht op de vallei en de Three sisters, drie rotsen.We gingen een steil pad naar beneden om dichterbij de rotsen te komen , best heftig, en genoten van het utizicht. Vervolgens nog een route genomen naar de waterval, en na een ijsje nog doorgelopen naar Scenic world, waar je met een aantal kabelbanen de vallei verder kon bewonderen. Eerst een kabelbaan over de vallei heen, met glazen bodem, spectaculair diep. Dan een kabelbaan naar beneden, met prachtige uitzichten, en tot slot nog een treintje dat steil naar beneden ging, waardoor je meer het gevoel had van een achtbaan. Thomas was hier al eens geweest met zijn familie, maar ook een 2e keer was de moeite waard. Vervolgens weer met de bus terug, de 10.000 stappen hadden we makkelijk gehaald. Na 2 uur treinen gingen we naar Spicy alley, een food market buiten met allerlei aziatisch eten, heel leuk. Je kunt zelf wat kiezen bij een kraampje, en samen eten, ook al bestel je bij een ander restaurant. Thomas en Annemarijn namen ramen, een noedelsoep, en wij sweet en sour pork. We namen de bus terug, nog steeds voor de 4 dollar, en rond 22 uur gingen de luiken dicht.Toch nog last van de jet lag... en wennen aan 25 graden buiten..

Camperdown Sidney

En ineens zijn we drie dagen verder. Donderdagavond vertrokken om 21 uur van Schiphol richting Singapore. 12 uur verder, waarvan gelukkig een aantal uur geslapen dankzij plek bij de nooduitgang, komen we aan in Singapore. Even koffie drinken, de nieuwe prepaid creditcard uitproberen en dan is het alweer tijd voor vliegtuig nr 2. Dankzij films en e-reader gaat ook die 8 uur snel voorbij. En dan is het zaterdag 15 december, ineens ben je 10 uur kwijt. Rond 6.30 uur in de ochtend staat Annemarijn ons op te wachten alsof het heel normaal is. Ze regelt soepel een Uber taxi voor ons samen en we doen de eerste indrukken op van Sidney. Veel laagbouw, Engelse stijl, heeft wel wat weg van San Francisco. We komen die Newton, de hipster wijk en rijden naar Camperdown, waar ons appartement is voor de komende 4 dagen. We hebben het appartement gehuurd vanaf de nacht ervoor, zodat we er gelijk in kunnen. Rond 7.30 zitten we samen aan de koffie, meegebracht uit NL. Wat een fijne plek, met balkon, aparte slaapkamer, lekkere bank en badkamer met zelfs wasmachine en droger. Buiten is het wat dampig, maar de zon komt er al snel door. We kletsen bij, geven spullen mee aan Annemarijn en besluiten even rust te nemen. Douchen, en een paar uurtjes slaap doen wonderen. Rond lunchtijd komt Annemarijn met Thomas samen ons ophalen. Anne heeft buskaartjesen simkaartjs geregeld voor ons, en nu hoeven we alleen te volgen, handig zo'n gids. Langs de ijskoffie bij de 7-eleven (net als in Japan!), over het terrein van de Universiteit waar ze 4 maanden studeerde, en dan weer richting Newton. Broodje eten, en we nemen daarna de trein richting haven met natuurlijk het Sidney opera huis en een enorme brug. Ondertussen is het lekker warm, 25 graden of zo, en extra zonnebrand is nodig. Maar dan slaat het weer om en leren we de thunderstorms kennen. We besluiten de bus naar haar studenten kamer te nemen, en daar in de buurt te gaan eten. Ondertussen blijft het plenzen, maar omdat het warm is ben je ook zo weer droog. We eten heerlijke pizza in de wijk Leichardt, meer een soort Italiaanse enclave. Daarna gaan ze samen mee en drinken we in ons appartement een glaasje wijn. Alsof we gisteren nog bij elkaar waren, zo bijzonder! Rond 22 uur houden we het voor gezien. De vermoeidheid slaat toe, al viel het ons tot nu toe erg mee. De eerste dag zit er alweer op!

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog naar Australië!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens onze reis naar Australie. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest!

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!