sidneykamp.reismee.nl

Tarango Zoo en Darling harbour

Vandaag een dagje op stap zonder Annemarijn en Thomas. Ze moeten hun kamer opruimen en inpakken, want Annemarijn gaat na onze reis niet meer terug naar haar kamer maar gaat een aantal dagen bij de oom van Thomas logeren die ook in Sidney woont. We nemen de bus naar de haven, en van daaruit de veerboot naaar Taranga zoo. Het is een prachtige dag, al lekker warm, en we hebben vanaf de boot een mooi uitzicht op het Opera house en de stad. Na een kwartiertje zijn we er, en nemen we de kabellift naar boven, want de dierentuin ligt op een heuvel. Ook daar weer prachtig uitzicht. We wandelen door de dierentuin, en zien mooie beesten, die niet altijd bij ons te zien zijn. Natuurlijk koala beertjes, die versuft door een stofje in de eucalyptus in de boom hangen, vogelbekdieren in een aquarium, en natuurlijk kangeroes, ook een soort die in de boom leeft. Aan het einde zien we nog pinguins, prachtig in een aquarium waar je ze onder water ziet zwemmen, zo koddig. Na uren rondwandelen houden we het voor gezien, ondanks factor 50 voel je de zon branden dus tijd om terug te gaan naar het appartement en even op te frissen. Annemarijn en Thomas komen eind van de middag de koffers brengen die wij mee terug mogen nemen naar Nederland (best uitgekiend, maar voor ons geen probleem). We kunnen ze stallen bij de receptie van het appartement, omdat we terugkomen in hetzelfde appartement op de 30e. Annemarijn gaat de laatste zaken opruimen en schoonmaken in haar kamer, wij nemen een wijntje op het terras aan de overkant. Rond 20 uur vertrekken we naar Darling Harbour met Annemarijn, Thomas is ondertussen naar zijn oom gegaan omdat zijn vader ook 10 dagen in Australie is en hij daar de kerst gaat doorbrengen. We kijken onze ogen uit in Darling Harbour, prachtig is het daar, dit is een andere haven dan de haven waar het Opera House ligt. We eten heerlijk samen, en als het eenmaal donker is, zo rond 21 uur, genieten we van de mooie verlichting in de haven We gaan terug naar ons appartement, Annemarijn blijft bij ons slapen, omdat we de volgende ochtend al rond 6 uur richting vliegveld moeten voor onze vlucht naar Melbourne en daarna rondreis met de auto. We zijn blij dat we nog terugkomen in Sidney, want we hebben lang nog niet alles gezien!

Froukje

Goede reis naar Melbourne!

Jacqueline Ridder

Dank je wel Froukje. We zijn er al een dagje ondertussen, loop wat achter. Zo nieuw bericht!